Minnen

Medan min Mac återskapar hela hårddisken, och där finns alla nytagna bilder, kan jag ju se vad som finns i min lite äldre dator. Där finns foton från början av fågelskådarkarriären. Den första jag hjittar minns jag tydligt. Lilia och jag hade övernattat i Getteröns vandrarhem och från fönstren mot havsviken, kunde vi se den ståtliga gråhägern. Kanske var det denna situation som som fick Lilia att önska sig en gråhäger på sin födelsedag, tecknad av Hannu?
 
 
Men det var på Naturum på Getterön som mitt fågelintresse började. Efter en bröllopsdagslunch på Parasollen, ville Lilia prompt att vi skulle åka in till Naturum. Där återuppväcktes mitt intresse för foto - kopplat till fåglar. Attt ha en riktig fågelkikare på tre ben och kunna koppla en enkel digitalkamera till denna, var drömmen.
 
Innan det fanns riktiga adaptrar hade jag med tejp och gamla pillerburkar, lyckats få till något som kunde kopplas till Emilys kamera, som jag lånade flitigt.
 
 Med mina nya hjälpmedel var det bara att erövra världen och jag var ute mycket från och med nu. Salskrakar var belöningen den här dagen. I Glommen är de inte lika vanliga som de var i vattnet utanför Särö.
 
 
 Lasse och Stina från Särö kommer på besök. Men än så länge är det bara en byggplats vi kan erbjuda.
 
 
David och Johanna för första gången i det nya huset. 
 
 Och en liten festlighet på andra sidan huset...
 
Vi flyttade in 2006 och har alltså bott här i nio år, faktsikt ett år längre redan än i det sista Säröhuset. Tiden går ... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback