Hundkompisar

Trots att det varit den kallaste majmånaden på 200 år måste man ju ut. Eunice och Silver anpassade sig till den dryga halvtimme av stillastående lyssnande jag ägnade mig åt - för att spana på kärrsångaren. Och kanske få en bild av den. Ett par gånger skymtade jag den under dess snabba förflyttningar. Men inte en chans att hinna få in den i sökaren.
 
Men istället mötte vi Camilla med Doris och Tea, två kompisar till vovvarna. I det läget går det att släppa även pudlarna lösa så att de kan härja fritt och leka av sig allt stillasittande. 
De gillar verkligen varandra och har hjärtans roligt. Det är inte lika självklart att de får vara lösa när de bara är de och jag; frestelsen att forcera varenda trädgård i jakt på katter och kaniner är för stor. Men med dessa lekkamrater blir det bara godmodigt busande inom kvartetten.
Här är Tea, något av en ordningsman som håller koll när Doris och de jämnstora pudlarna härjar.
 
 Och till sist en välbehövlig skuggig vilopaus. Tack för en fint hundmöte!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback