Familjen i fokus

Det har varit ett långt uppehåll i boggandet. Kanske är det Facebook som stjäl uppmärksamhet? Men bloggen ska ju vara mer djuplodande än Facebooks ofta snabba reflektioner över olika inslag i tillvaron.
 
Efter att datorn har slarvat bort närmare ett års filer som enbart sparats på hårddisken under en återställningssejour , har jag nu blivit mer noggrann med att lägga över bilder på en extern hårddisk. Och då händer det att man hittar gamla minnen som man glömt av. Så hittade jag t.ex. bilder på hela familjen, tagna under ett 60-års kalas:
 
 
I mindre grupper, den egna familjen etc, är det ganska gott om. Men med barn och föräldrar på samma bild - det kräver både planering och särskild posering.
 
Annars går livet sin gilla gång. Lilia är på dagvård på tisdagar och kommer oftast hem med godsaker som hon vunnit på bingo. På fredagar är hon i Klitterbadets varmbassäng, omgiven av hemtjänstpersonal som tränar olika delar av kroppen. Dessa utgör ett markant inslag i de dagliga rutinerna, de kommer varje morgon vid halvåtta-tiden och hjälper Lilia med dusch etc. Till dess måste jag ha bäddat, lagt fram dagens outfit (vet inte om det heter så när det gäller damer på 75+). Själv måste jag ut med hundarna. Det blir en timslång runda nedåt havet - om inte Lilia ska till Falkenberg för någon aktivitet.
 
Hemtjänstens personal är välutbildad, uppträder mycket proffsigt och tar ofta initiativ till olika övningar. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback