Fågelmatning på riktigt

Skön kväll vid Morups tånge. En kentsk tärna har en unge på en sten och kommer med en nyfångad fisk. Nu blir det en rejäl kvällsmat. 19:53:52
 
Vi får följa matningsceremonierna.  Kvällsmaten serveras sekunder senare: 19:53:59.
- Titta vad mamma har fångat åt dig. Ät nu ordentligt!
 
- Det var en rejäl firre. Och så färsk!  Vad den slingrar sig, mamma!
 
- Vad god den är!  Kan du inte hålla den för mig, mamma? 19:54:03.
- Jo, jag kommer, jag kommer. 19:54:11.
Håll bara fast den, det ska nog gå!
 
- Hjälp, nu tappade jag den!  19:54:14
 
- Mamma, mamma, vart tog den vägen? 19:54:17
 
- Mamma, jag vill ha en ny!   19:54:46
 
Det lilla dramat tog en knapp minut. 
Och visst är det så, den som gapar över mycket, mister ofta hela stycket. 
 
Det hela digiskoperades genom tuben: Zeiss FL 85 mm och Canon 50D, 50 mm f/1,8 med adapter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback