Valp eller inte valp

När Morris försvann till de sälla jaktmarkerna var vi övertygade om att det snart skulle finnas en ny lite vovve i familjens mitt. Så lyckades vi ta reda på Morris' sentida släktningar och fick kontakt med en uppfödare som hade hans 'linjer'. Men tyvärr så blev den tilltänkta anmodern sjuk och dog och det bidde ingen valp. Men en annan tik med systerligt lika 'linjer' skulle kunna bli en möjlig mamma till vår nya familjemedlem. Nytt hopp, ny glädje. Men så fick jag beskedet tidigare idag att ultraljudsundersökningen gett negativt besked - det bidde inga valpar den här gången heller. Maken var säker. Ett nytt samtal nu ikväll med den ansvariga uppfödaren gav en liten gnista hopp - hon kände till flera fall där ultraljudet visat nada men där det lite senare blivit tre fyra valpar. " ... och dessutom har hon (tiken) blivit riktigt bred över höfterna..." Så nu hoppas vi igen.

Badsäsongen har försiktigt inletts. Det var ju inte alltför längesedan som isen höll Glommens långgrunda havsbad i ett järngrepp. Men den första badgästen har knappt hunnit hit från nordöstra Afrika förrän den ska i och bada - och det ordentligt.


Bada, bada!!!




Jag kan se under vattnet utan att hålla för näsan!



Nu leker jag nilgroda!


Roligast är att balansera på en rund sten en stund.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback