Ny valp blev nya valpar

Se inte en valp i ögonen - då är du förlorad. Så var de där, på fotot. "De som sitter är till salu" fick jag veta. En av dem skulle jag få med mig hem var det tänkt. Men efter en halv natts funderande och frågor till sådana som ev. har mer än en hund, blev det glasklart: Jag skulle ha två valpar. Tom. hustrun lät beveka sig inför faktumet att man kan lämna två hundar lite längre ensamma än en. Och sedan har de ju så roligt tillsammans. På torsdag får vi hem två pudlar, alltså. Ska de' va' så ska de'.




Nu återstår att hitta lämpliga namn. Silver och Guld? Göta och Elsa? Eller ska man välja de mest populära flicknamnen fick det bli Emma och Maja som ges åt ca 20 - 22% av alla flickor idag. Det finns fler listor, bl.a. en över de mest ovanliga kvinnonamnen. Barba och Beauty? eller  ...  ja, det blir bara tröttsamt. Vi får sova på saken.


Kommentarer
Postat av: Sofia Margaretha Börjeson

Hej Hans, vad sägs som namnen: stella, flisa eller sandy

2011-06-02 @ 19:20:29
Postat av: Emily

Idag har det skrivits familjehistoria :) Jag tände två välkomstljus i kyrkan för de nya tillskotten till familjen, och ett minneljus för Morris. Vi ses imorn!

2011-06-02 @ 21:52:06
Postat av: Hans

Hej Sofia!

De namn som vi har på dem nu är lite preliminära så det kan gott hända att vi byter. Tack för dina förslag!

/Hans



Hej Emily!

Vad det känns märkligt med de här två nykomlingarna - Morris' minnen kommer strömmande. När jag läste om minnesljusen kom en tår eller två. Det räcker ju att jag bara tänker på novellen En herrelös hund så är det klippt.



Kom snart - jag lovar att du inte vill tillbaka till Malmö i första taget.

/Pappsen

2011-06-03 @ 00:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback