Augusti i antågande

Det tar tid att hämta sig från den norska katastrofen. Nyhetsflödet förändras dag för dag; just nu verkar de överlevande ungdomarnas berättelser få störst utrymme. 15-åriga Elsies berättelse i DN engagerar och väcker minnen. Hur många har inte varit på läger i sin ungdom? Oftast mycket lyckliga tillfällen som just därför ger minnen som varar länge. Och så blev det så här ... I samma tidning ger Peter Wolodarski i sin analys uttryck för en mängd intressanta tankar om om vad som driver människor i olika situationer.

En raritet har varit synlig här strax intill - svartpannad törnskata. Åter har dikesrenarna fyllts av parkerade bilar och skådare som spanat in över Anders Persgårds stängselstolpar. Och där är den, sitter still på en stängselstolpe och rör sig lite då och då för att övertyga oss om att den inte är uppstoppad. Bilden är tagen genom tuben på ett par hundra meters håll och inte världens skarpaste:


Eunice blir allt bättre på att fånga en tennisboll i luften och träning pågår. Storasyster Silver klarar sig utan dessa övningar och är nöjd med något att gnaga på. Men hennes tid kommer.  Men det är utmärkande för den till växten något mindre tiken Eunice att vara mer intensiv, att snabbare förstå och att också visa lite större tillgivenhet.

'



I morse upptäckte jag att en skrivarkabel var söndertuggad. Ingen skada hade skett men det var ju slarvigt av mig att inte säkra upp ormboet av sladdar under mitt skrivbord. Men nu har jag fått in sladdar och kontakter i en plastlåda, lösa sladdar ligger i skyddande kabeluppsamlare.

Svart rödstjärt har jag sett, ungfåglar med lite brunt på ryggen. Men den röda stjärten är inte att ta miste på.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback