Januarilördag

En lördag lik de flesta andra - Morris fick åter följa med på fågelskådning. För honom innebär det ganska mycket stillastående men han har vant sig. Det finns så mycket att nosa på där allehanda husdjur occh vilda diton har lämnat sina visitkort. Idag var det färre individer, ingen häftig jaktfalk eller kustpipare. Rostanden i Brevik strax intill var emellertid kvar. Den gick och födosökte men drog sig lätt undan när jag kom med kamera och hund.



En hona. Inga ringar märktes. Men det finns de som anser att det är en rymling. Förra året var här ju fyra som rymt från en park i Alingsås.

Emily jublade över den nyaste uppblåsbara madrassen, ca ½ meter tjock med inbyggd pump, 1,60 bred. Den "gamla" går ju också att sova på även om den är lite tunnare. Det blir nog en och annan fest här med några övernattare då och då. Väl bekomme.

Jag hittade en länk till Musée d'Orsay i Paris. Jag har fortfarande mycket levande minnen från många av målningarna som hänger där. Jag får väl ha dem i tur och ordning som skrivbordsbakgrund på datorskärmen. Den gamla tanken på att lära mig franska lite bättre ligger och gror. Kanske kan miljön kring tavlorna vå mig att anväda det nya franska ordboken.

Datorn, ja. Den är sedan i fredags nyservad, rundsmord och med nya filter. Dvs. nu har jag formaterat om hårddisken och installerat de program jag behöver. Alla mina fåglar och andra foton har jag på extra hårddiskar vid sidan av.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback