Fågelhelg

I lördags fick jag vara med att guida några vänner till hedpiplärkan på Årnäshalvön. Som väl var visade den sig, vilket gjorde deras resa Stockholm tor lyckosam. Själv fick jag en mängd nya bilder: nu är jag mycket välförsedd. Dock måste jag lära mig att mer använda stativ av något slag- annars blir det inte riktigt bra!



Idag harf Klas och jag varit i Stockholm för att försöka se den gulbrynade sparven. Det lyckades att se den livliga fågeln men inte att få den att sitta still framför kameran. Men nu, med nästan 110 mil i ryggen, ska det bli så skönt att sova. Man får också fundera över vilket värde det har att "åka på en fågel".

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till sparven!, och tack för hjälpen i lördags. Jag håller med om funderingen på långa drag. Det känns ganska otidsenligt och ligger väl inte direkt i linje med ett medvetet ekologiskt tänkande, dragrätt betald, eller ej.





Normalt sett åker vi bara i närheten av Stockholm (Sörmland+Uppland) och låter de längre utflykterna också bli lite längre i tiden.



MVH/Anders

2009-01-19 @ 22:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback