Kommer bokhandeln att finnas kvar?

Finns det några bokhandlare kvar i framtiden? Jag gillar att köpa böcker. Inte alltid hinner jag läsa ut dem men det gör mindre - förr eller senare kommer de till anvädning. Men jag förundras över prissättningen. När jag går förbi pocketbutiken på Centralstationen och har några minuter över, stannar jag alltid och spanar. Ofta blir det ett bokköp: Men trots att den lilla stämpeln tas tillvara: tio stämplar = en gratisbok, är det ändå skillnad på drygt 60:- och 39:-, som det vanliga pocketpriset är på Bokus eller Ad Libris. Låt vara att det tar några dar innan boken hamnar i brevlådan eller kan hämtas på Pressbyrån i Falkenberg. Jo, frakten är gratis om man vill. Så för bokälskarna är nätet en välsignelse. Dessutom verkar det mesta finnas att få tag i, även intressanta böcker på danska.

Men nu har det blivit söndag. Morgonen bjöd på friska vindar och solsken. På stranden gick en ensam snösparv.



Den har kommit tidigt i år och fler är att vänta.

Augusti/september är födelsedagsmånad för oss och ett uppsamlingsheat för födelsedagsfirare har gått av stapeln. Det är praktiskt när alla inte bor inom räckhåll för varandra. Tårtor, tårtor ... visst är de vackra!
    
 

Barnbarnen hade fotofest med morfars stora muskedunder. Särskilt roligt var det när man kunde ta massor med bilder efter varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback