Sommarlov

Detta är en rapport om mig själv till mig själv om femton år. Sommarlovet har haft en vecka på sig att dyka upp. Men än nu har varken känslan eller den fysiska närvaron av detta lov anlänt. I enlighet med skolans policy att inga betyg behöver vara satta förrän i slutet av juni, har jag följakligen ett par högar med bokredovisningar att beta av - och nu börjar det bli bråttom. Det är dock snart överstökat. Sedan går det väl att maila in betygen.

Den långa torkan har avlösts av mer normalt midsommarväder: regn och blåst. Ikväll har det kulminerat och det blåser nästan storm ute. Mindre liror och andra havsfåglar har setts, givetvis inte då jag var där. Men nu, några dagar senare, kan jag lägga undan tankarna på skola. Min skrivare är lagad och kameran med extender likaså.

Morris är piggare än tidigare - kanske beroende på att jag blandar hans mat själv och han får det som smakar bäst. Nu skrapar han åter med tassarna och talar iom att han vill gå ut. Det är bara att lyda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback