Att ta itu med

Äntligen har jag fått igång verksamheten. Det är faktiskt alltid likadant i augusti, sommarlovet har i pårincip förflutit och jag mar bara haft "planer"  på att göra det eller det. Men nu ... friggeboden målad, vinflöjeln uppmonterad och nysmord, ytpapp till taket står bara och väntar på stabilare väder. Och så har jag börjat lägga det oövervinneliga golvet. Det är ju inte så svårt, faktiskt, även om det kräver närvaro. Nu har jag snart lagt blindbotten på halva och kan börja spika golvbräderna - även om det regnar.

En stor gräshoppa satt och stirrade på mig från taklampan. Kanske hade den tagit sin tillflykt undan någon regnskur - eller har den sett mig som ett slags insekternas Franciscus? Vi får se om han dyker upp igen. Eller hon.



Jag tror jag har inventerat alla fjärilsarter som syns under dagtid. De är inte så särskilt många. Å andra sidan kanske hela beståndet inte visat sig ännu.

Kommentarer
Postat av: Anders Winblad

Detta ser ut som en grön Vårtbitare. De spelar väldigt vackert under sommarnätterna!

2008-09-14 @ 17:20:28
Postat av: Hans

Tack för inlägget! Jag misstänkte att det var så. Hag har inga vårtor så han blev utan ...



Hälsningar

Hans

2008-09-14 @ 22:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback