Vår i år


Våren tar sig långsamt fram genom motvinden. Det mojnar, stormen blåste in havssulor och andra rariteter igår men då satt jag inne och rättade. På förmiddagen var vi i Göteborg i Kristi Konungens kyrka. Efteråt träffade vi kära vänner vid kyrkkaffet, sådant man lever länge på. Tyvärr måste vi vara i Varberg där Lilia skulle gå på ett föredrag.

image203

Idag var vi ute en dryg timme och gick utefter stranden. Fortfarande en del vita gäss (ha, ha) på vågorna men det mojnar. Grönfinken satt och kvittrade i ett träd utefter vår promenadväg. Han har i alla fall sitt mål i sikte: att träffa en hona och sätta bo. En stund tidigare hade ett par gulsparvar snott omkring inne i ett buskage. Det är väl vår då, tänker jag där jag går i min tjocka dunjacka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback