Skärfläckor

Tidig eftermiddag, en tunn sol tränger tveksamt igenom de isgråa molnslöjorna. Då tar jag mina skådarprylar, handkikaren runt halsen tillsammans med kameran och storia Zeisstuben och far bort till Morups Tånge, eller Korsvik som stället heter. Och nu har de kommit, hela långa vägen från Afrika och Medelhavet. Ett par gick i det grunda vattnet och plockade ätbarheter med sina speciella näbbar. Jag tror en av mina första bloggar handlade om just skärfläckor.

image195

Det är inte bara ett vårtecken, det är ett sommartecken. Hoppas nu bara naturen inte ställer allt på huvudet och vintern återkommer.

Efter att har rådbråkat gymnasisiternas huvuden med bl. a. Proust, Joyce och Kafka ska det bli skönt att presentera Steinbeck. Jag tror vi alla behöver lite vanlig prosa - som ändå är skickligt ovanligt så att säga. Cannary Row blir nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback