Har du något nytt att komma med?

Nu har jag just inget nytt att komma med. Jo, vännen Anders kom och hälsade på. Han var på cykeltur i omgivningarna och så fick vi en riktigt god pratstund över en bulle. Sådant är inspirerande. Mera sådant! Kanske man skulle skaffa en ny Crescent efter min bortstulna Monark?

Nu har jag inget nytt ... jo, Morris fyller tolv år idag och sedvanlig korvtårta med prinskorv, köttfärs och vispgrädde blev han utspisad med. Emily har brukat få honom att sitta vid dukat bord på en stol med haklapp men nu är hon på Kanarieöarna. Grattis i alla fall, Morris, må du leva i tolv år till!

Nä, nu har jag inget ... jo, så passar vi barnbarn - Anna ör ju med i kanariepolen. Vi ser till att de kommer till skolan, dvs. Lilia gör det. Då sitter jag redan på tåget. Min uppgift blir att få Sixten och Morris att göra lilla morgonrundan tillsammans med mig och en rulle svarta påsar. Det gick fint idag, inga detaljer, men fåglarna sjöng riktigt vackert. Säga vad man vill om Skogstorp, men sångfåglar finns det där. Det är skillnad mot de flådiga sommarstugornas fågelsång 500 m från vårt hus. Där härskar en miljon kråkor, råkor och kajor och de skrålar och kraxar i näbben på varandra så att man skulle tro att det var i den talldungen ingången till Inferno låg.

Så, nu har jag inget nytt att berätta. Möjligen att det var ett par ljungpipare
vid Morups tånge, dit jag bara
m å s t e
gå i den underbara vårkvällen iförd två kikare och två kameror och fågelskådarmössa. Den sistnämnda assesoaren i min outfit har ett emblem med Ölands ornitologiska förening samt lite färgstänk. Ifall någon inte skulle fatta vad för slags nörd man är ...

Nytt för idag är att det inte går att infoga vare sig bild eller länk i bloggen. Då får jag snuva er på ljungpiparna i alla fall.


Fast kanske det går att hämta in bilden till ett tillfälligt Worddokument och sedan klistra in allt i bloggen. Vi får se:

Nix, det verkade inte gå. Det får bli en annan gång. Nu blir det inget mer nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback