Snö som i snövit svan

Tåg, o du tåg som aldrig kom i tid och aldrig gick i tid och som inte kom fram i tid. Detaljer är överflödiga. Men om jag fortfarande kan läsa och begripa något om sisådär fem, tio år, kanske jag drar mig till minnes att det var ett snöigt dygn, med stormfnykande snö i virvlar som kunde driva ihop sig på kort tid och få vilken bil som helst att fastna. Det blev en kort skoldag där första lektionen blev en kvart lång. Efter att ha suttit på tåget och väntat på att man hittat en lokförare, kom vi igång. Det berodde säkert på att alla tåg från Malmö var inställda.

Hemma hade vinden fått drivhjälp av den snälla traktorföraren, som lagt en maffig snömur precis där bilarna står. Men det är ju så det är, vi har bara oturen att ha parkeringsplats för fyra bilar, minst, runt ett hörn. Men nu är det fixat. En bred snöskovel på små hjul tog hand om det mesta. Jag behövde bara skjuta på utan att behöva lyfta skitsnön.

Löpsedlarna talar om vad vi redan visste, Skåne finns inte längre, eller, jo, under alla snömassor finns det väl lite kvar. Men den andra löpsedeln förkunnade att man kan få över 2000 TV-kanaler på sitt bredband. Suck! Som om nu inte de femton, tjugo eller vad det nu råkar vara, man redan har och det mesta är skräp, hur skulle 2000 till ungefär likadana kanaler eller bara obegripliga (på ryska, arabiska, plus alla från Indien etc ) kunna skapa större lycka? Jag blir så trött, kan man sucka.

För att associera till snö - se en snövit svan från maj månad:

108025-167


Nu är det bäst att jag rättar de där historieproven. Häpp, häpp!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback