Se, jag gör allting nytt ...

God morgon till mig själv och alla bloggare i världen!

Idag vaknade jag nästan en timme för tidigt - alldeles klarvaken. Detta är något mycket märkligt men så är det. Troligen var jag bara hungrig, något som avhjälptes med några knäckebröd nedbrutet i mjölk med lite äpplemos. Rena filmstjärnefrukosten skulle nån säga. I dörren står Morris och blickar outgrundligt på mig med sina bruna pudelögon. Han kan faktiskt sova så länge att man får pusha honom ut i morgonkylan för den lilla morgonturen. Men idag var han också pigg som en mört (mört ???!).

Igår beställde jag en kortläsare som gör att man kan använda den stationära datorn till 3G-kortet och inte behöver sega med den gamla lapptoppen. Det gick att betala över nätet så nu är det bara timmar innan ny teknik möter gammal göbbe.

Om bön hjälper- tacka för det. Det finns inget som är så säkert som att bön hjälper. Det är som att vrida  om en kontakt och så stå mitt i ljuset. Har man fått erfara det i över 40 år kan ingenting ta ifrån en den erfarenheten. Sen spelar det ingen roll om man är katolik, pingstvän - sökare eller rentav ateist; det kommer inte an på mig utan handlar bara om Honom som älskar mig, ibland bortvänd, oftast självupptagen, stundom förtvivlad och förbannande, ibland som en hundvalp i husses knä med en smekande hand över nacken.

Så det var väl ändå en ängel  som väckte mig - bara för att påminna om att bön hjälper! Den tanken känns himla rätt.- Another day of victory!



Kommentarer
Postat av: sandragustafsson.blogg.se

Kul att du bloggar Hans!! här är min i alla fall om du inte fattat de.. det verkade som att du missförstod mig, enligt ett "arbete" jag fick tillbaka. Menmen, syns på fredag! tjao

2006-09-27 @ 22:48:21
Postat av: sandragustafsson.blogg.se

Det hela handlar om att du nog missuppfattade min "annons" jag skrev, eftersom att jag längst ner hade skrivit vart du hittar min blogg. Men nu är allt som vanligt igen, -mycket att stå i. Ha de gott. /Sandra

2006-09-30 @ 12:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback