Snarrrk

Idag hände det. Jag somnade på tåget. Sjukt fullsatt, massor av stort bagage överallt. Tappade en tjock bok i golvet en gång, log generat mot det (ännu) äldre paret som skulle till Kastrup. Direkt. Härlig tanke. Om man bara skulle sitta kvar, köpa tilläggsbiljet, kliva av vid Kastrup och chansa på en restresa. Fast det skulle jag nog aldrig göra även om dagdrömmar ibland slingrat in sådana tankar. Plikterna kallar.  Nå, jag somnade alltså och vaknade av att tåget stod stilla. Hjälp, snabbt av annars måste jag åka till Halmstad och vända. På det tomma perrongen stod det Varberg. Som väl var inväntade tåget ett mötande som ännu inte dykt upp och jag klev ombord igen. I raden av fullständigt meningslösa obetydligheter som bara dyker upp var detta en stor sak. Stor sak i det ...

Egentligen en lyxig vecka efter lovet - alla ska lämna in megamassa skrivuppgifter, film, roman och vad allt det nu kan vara. På fredag. Är det ingen tjäle i jorden kanske jag gräver ner alltihop i trädgården. Det är mycket jag aldrig gjort förut och nu borde jag ta chansen. Men det blir väl som med restresan - om det nu blir någon resa till Danmark, blir det knappast till Kastrup utan till lämplig affär där jag kan köpa min favorittvål, som precis tagit slut. Imperial leather heter den och har inte funntis i Sverige på minst 20 år. Dags alltså för ett nytt parti för det närmaste decenniet. Man är väl inte klok ...

Har precis avslutat Mankells Mannen som log. Den är för all del spännande. Det var en audio book från biblioteket. Föregående lyssnare har kanske tappat skivorna på golvet eller så. Varje skiva gick att avlysna till ungefär 60 %. Spår blev bara överhoppade. När det är som mest gastkramande och man anar en våldsam utveckling,  hoppar CD:s raskt in i ett telefonsamtal. Så håller det på. Men jag får väl hålla mig till mina åtta historiska skildringar à ca 700 sidor styck. Fast på fredag blir det recensioner i mycket långa banor. Men det är inte fel det heller, ofta är det skrivna med osedvanlig fräschör och överraskande friska grepp.

Hustrun var och simmade i 50 metersbassängen med salt inomhusvatten ikväll. Fast då sov jag. Nu kan jag inte sova. Men det är dags att ta gymmet och bassängen i besittning med hjälp av mitt nya årskort. Så får det bli. Men kanske inte just nu.

God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback