Skit i telefonen, du får en hundnos i kragen

Glädjen över den nya goretexjackan blev kortvarig. När min Stokkestol med gungmedar inte gungade med samma schwung fick man luta sig lite mer bakåt för att komma över hindret. Det var nallen som hamnat på golvet. Den blir den f.d. mest avancerade i lådan för kasserade telefoner. Det kom faktiskt ett par toner ur den men eftersom displayen var helt kass gick det inte gick att ringa. Så min senaste gamla fick komma till heders. Den kan oxå funka som väckarklocka och så telefon förstås men den kan inte spela P1 eller P2. Men som om inte det var nog, när jag skulle ställa den på väckning, råkade det bli en timme tidigare. Sen gick det inte att somna om. Det bästa i livet är gratis, särskilt sovtimmen mellan halv sex och halv sju. Jag ska ta igen det med  råge när jag blir pensionär. Fast då har man väl så långtråkigt att man går upp halv fem istället. Det är gratis det med.

Hemma i svarta natten närmare 18.00. Morris kommer rusande, hela bakkroppen jazzar när han viftar med dammvippan till svans. När jag sätter mig på huk trycker han in nosen under kragen riktigt hårt och så börjar hans gnällande: hmmmmmmmiiijjjoooou. Jag svarar men något liknande hhrrrmmmmmmiooouuuiiiuua och så håller vi på en bra stund med vår kärleksduett, för det är det det är. När han fått sitt lystmäte trycker han ner huvudet i Konsumpåsen istället (väldigt skönt att det finns en sån i Glommen när man glömt ...) och letar efter korv eller annant. Då gäller det att vara snabb.

Som väl är har hustrun fixat mat som det tar sekunder för micron att värma och så är man människa igen.

Tisdagar är konferensdagar och nu är rektor på krigsstigen efter frånvarande elever. Det beror  troligen på att Studiemedelsnämnden hör av sig och kollar. Så nu ryker väl ett och annat studiebidrag kan man tro. Nu har jag fört in de senaste tre à fyra veckornas frånvaro.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback