domherre

Nu vväntar vi bara på dig, lilla domherre, och dina kompisar. Fröautomaten är full och det är ett  helrör med jordnötter förutom talgbollar. Smaka på!


domherre

Barbers Trombone Coire, Adagiot, fyller stillheten som vilar över en sovande hund och mig. Annars är J.J. Johnson och Kai Winding mina trombonefavoriter. De spelar jazz i duett och jag kan lyssna på deras hesa råmanden hur många gånger som helst. Jag har dragit mig undan "Helt Hysteriskt", som ibland är skoj men just nu var - helt hysteriskt. Kvalitetsgranskning av skolan är något jag fått på min lott och av div skäl, som kanske inte passar att redovisa här, men jag var riktigt förbannad, så har jag lusläst frånvarosystemet och funnit ett och annat. Kan jag som klf inte får en rätt och riktig bild av elevernas frånvaro, blir informationen uppåt och nedåt fel. Tur att Barbers Adagio finns. Det dämpar.

Vädret är annars helt hysteriskt. Det regn som drog fram över oss idag översvämmade järnvägen utefter Mölndalsån och det lär vara tågstopp där hela veckan. Byte i Kungsbacka och bus därifrån. Det betyder att jag får ta ett tidigare tåg och kommer hem senare. Bara nu tåget kommer över Viskan, annars blir det inga jobbreseror ... Här hemma är det visserligen vattensamlingar överallt men det rinner inte in i husen. Tacksam över att vi inte har källare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback