Nattankar

Strålande väder även idag. Imorgon ska det regna om man får tro den danska vädertjänsten. Dagarna går fort nu - det är som om de kände på sig att sommarlovet snart tar slut. Och för första gången på många många år har jag knappt gjort någonting som kan kallas för arbete. Inte byggt hus, inte lagt tak, inte anlagt trädgård (Emily däremot har lagt ner hela sin själ och mer till genom att dagligen sköta rosenbuskar och annat). Troligen finns det en gryende pensionär någonstans inombords. Men ett år till ska jag jobba, åtminstone.

Den veterinär som tog hand om Morris för ett par veckor sedan, hörde av sig idag igen om hur det går. Vi kom överens om att ett par kortisonpiller varannan dag kunde vara bra.



På sina ställen är fjärilarna många; kanske inte så många arter. Här påfågelöga som ibland utkämpar en kamp om blommorna med de många tistefjärilarna.

Kommentarer
Postat av: Anders

Fin fjärilsbild! Gillade Tistelfjärilen också.

Postat av: Vivi-Anne Mackenzie

Oh så vackra fjärilar!Vad har du för slags kamera?

2009-07-31 @ 17:09:12
Postat av: Hans Johansson

Hej!



Tack för era kommentarer, Anders och Vivi-Anne. Fjärilar är roliga att fotografera och även lära sig om. Till min Canon 50D använder jag oftast Canon EF 300mm 1:4 L IS eller Tamron AF 55-200 1:4-5,6 Macro. Det går säkert bra med det s.k. kitobjektivet också (EF-s 18-55mm) men kommer man för nära är det lätt att skrämma fjärilen.

2009-08-01 @ 00:40:09
Postat av: Anonym

fin blogg!

2009-09-17 @ 20:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback