Ska jag också bada?!

Äntligen några molntappar - de tänder åtminstone lite hop. På onsdag ska det regna. Igår fyllde jag 65 men då hade redan alla kalas avverkats, nästan. För en vecka sedan var barn och barnbarn och några vänner hemma. Ytterligare ett kalas klämdes in men allt i den lilla skalan, inga dundrande fester med 75 gäster som någon mindes att min pappa hade. Jag kommer fortfarande inte ihåg det kalaset. Det skulle ha varit i någon ordenslokal i Göteborg. Det var så olikt honom, som sparade julklapparna till dagen efter. Men det är så lite man vet och det man borde veta förtränger man.

Gårdagen bestod istället av en körresa till Onsala kyrka. En levande församling var det i alla fall. Många vittnade om att det kändes så annorlunda och stimulerande. Nu fick vi den utmärkta predikan via Power Point och därefter deltog vi i lovsången under kommunionen. Vid de katolska mässor vi bevistar i Falkenberg och Varberg finns orgelmusik endast vid något mycket högtidligt tillfälle under året, annars är det gitarr eller inget ackompanjemang alls. Men det är dock inte det yttre det kommer an på.

På kvällen blev det lite kalasstämning trots allt - Engelbert uppvaktade. Att på sin födelsedag få cykla runt lilla strandturen med hustru och gäst är få förunnat. På så sätt blev själva födelsedagen extra minnesvärd.

I en buske satt en hämlpling och lyste med sitt röda bröst.



I samma grenverk fanns också denna som jag tror ganska unga törnsångare, som inte riktigt har fått sina karaktäristiska drag ännu. Har gissat fel får någon höra av sig.



Imorgon är det skolavslutning för resten av eleverna. Men känslan av att det är över har i olika grad funnits från klass till klass. Men på dagens "fruktstund" var det riktigt många. Stämningen var god med en gnutta vemod - det tar ett sommarlov innan man ses igen.
För mig kunde dessa klasser ha varit de sista. Men två år till har jag lovat att vara med på deltid. Sen får vi se ...

Just nu ter sig sommaren varm och behaglig. Badtemperatur i Glommens havsbad långt före midsommar. Man kan ju alltid försöka även om det är lika långt ut till någorlunda djupt vatten som det är från huset till stranden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback