Vad är värst?

Denna dag har varit mycket innehållsrik.  Ideliga överraskningar.
  1. Färdigstrykningsfärgen i den gamla burken ser ut att räcka till all återstående målning. Alltså får vi tio liter över (förra gången vi målade, för ett antal år sedan, fick vi 20 liter över!)
  2. Morris rymde och följde ett löpande tikspår. Stackars gamle man, det går aldrig över. Jag fick en timmes cykeltur över stock och sten. När jag skulle ringa den älskade fick jag svaret att det inte gick just nu, försök senare. Men det går inte att strypa Telenor men jag ska gå ur denna parodi på telekombolag så fort det går. Bor vi på södra Öland, eller??
  3. Jag ringde till Telia och beställde ett abonnemang där - det måste ju gå att ringa!. Visserligen var vi så nära varandra just då att vi kunnat ropa - men egentligen hör vi bägge två ganska illa. Telefon med täckning är bättre.
  4. TV i datorn kan vara ett alternativ till den opålitliga 14-tummaren. Ett TV-kort med video-s-ingång är visst allt som behövs.
  5. En svarttärna hade varit synlig p Getterön. Jag åkte dit frampå kvällen. Om jag såg den?? Nix, men en stripgås verkade ha rymt någonstans ifrån och nu poserade den flitigt. Tur att Morris inte kan flyga!
image436

Alla kan rösta på vad som varit mest omskakande.

Morris återfanns i alla fall när han försökte valla kvigor i en till knäna vattenfylld hage. Då kom husse och räddade honom med Frolic i fickorna. Lycklig hund. Men några tikar syntes inte till. Men kor, Morris, kor?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback