Måndagsmys

På fredagskvällen var det glatt 65-årskalas. Stina inlemmades i den stora skaran 40-talister, som nu kan se fram emot en massa spännande saker, där man får rabatt på det mesta. Ett mycket lyckat kalas! Inte minst alla ´barn och barnbarn, som vuxit till sig rejält sedan sist, när det nu var.

Goda grannar har vi massor av. I lördags var det kräftskiva, bara för vår gatstump. ett drygt 50-tal vuxna och barn hade sällat sig till tälten, där det hela gick av stapeln. Alla hade med sig mat och dryck. Lilia och jag hade originellt nog med oss en smörgåstårta istället för kräftor. Det gjorde nu inget, vi hade god kontakt med de omkringsittande. Stämningen ökade allteftersom. Att man blivit gammal visas väl också av att vi inte hade åtta starköl var utan en flaska alkoholfri cider och ett par lättöl. När vi tog oss hem vid 23-tiden fortsatte firandet ytterligare några timmar, men då sov vi sött.

Jo, igår fick jag schemat för denna vecka. Pga att den nya skolenheten inte är riktigt klar, får vi gå efter ett specialschema denna vecka. Det innebär att vi träffar våra elever en gång och ger dem rejält med uppgifter. O, må vi skörda rikligen ... Idag hade jag alltså 40 minuter. Men CD:n med Connelly - deckaren är rätt OK så de 20 milen känns bara lite långsamma. Imorgeon har jag 2 x 70 minuter och även på onsdag. På torsdag ingenting men en tandläkartid - men det kanske går att ändra i sista minuten.

Det har blåst rikligen i helgen och det fortsatte även idag. Den inplastade altanen är numer täckt av det som ska bli ved så att inte plasten blåser bort innan jag målat färdigt. Det ena skyfallet efter det andra tär hårt på maskeringstapen. Nu har jag övergått till silvertape, men det lossnar den också. Mysigt!

Frampå eftermiddagen var det dags att stoppa lite tidningar i spisen och elda upp den gamla skärbrädan. Det var också mysigt. Ett nytt hus har placerat sig emellan två andra nästan lika nya hus så nu har vi ytterligare mysiga fönster att titta på.

image454

Något nytt på nätet heter Facebook. Lite nyfiken loggade jag in och skaffade mig tillträde till detta ställe. Det verkar vara ett slags chatställe för ungdomar för bilder av en massa elever dök upp. Hur jag kunde se detta blev jag inte klok på förrän jag upptäckte att facebooks medlemmar matchats mot min adressbok. Fast jag kan nog lova att förvåningen blir stor när dessa f.d. elever ser sin gamla lärare på bild. Men det är som med bloggandet, de flesta verkar vara mellan 15 och 25 och vi som nått mogen till övermogen ålder är inte så många i de sammanhangen. Fast vi blir allt fler i nätverken. Jag tänker på Lilias jättestora nätverk, där massor av mail utbyts dagligen. Men det får man inte tid med förrän man blir pensionär.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback