Translate - at last

Min förmåga att programmera är begränsad. Tidigare lyckades jag att placera in Googles översättar-gadget. Den har fungerat ganska länge. Men så var jag nyfiken på om vilka besökarna till bloggen var och lade in ett script som visade detta. Men av  någon outgrundlig anledning slutade dessa båda script att fungera tillsammans. Men nu fungerar i alla fall översättaren!
 
Snart två  månader har gått utan att jag har fungerat som bloggare. Det kan ha med årstiden att göra; dett deprimerande väder med i allmänhet + 3° Celcius, kraftiga vindar från havet och en massa regn. Med två hundar måste man ändå ut och mitt förråd av parkas har verkligen använts. Bästa jackan när regnet drar in parallellt med jordytan är en Peak  Performance med en genialisk kapuschong där i princip inget regn trägner in. Hundarnas "regnrockar" har använts flitigt.
Havet - ständigt mål för mina promenader.
 
Men just nu är vädret strålande: vårsol på dagarna, ett par minusgrader och fullkomligt livsfarligt att promenera i. Ett enda felsteg och det kan bli benbrott eller 'frozen shoulder'. Jag minns fortfarande hur smärtsamt detta tillstånd var efter att jag halkat, kastat upp armen instinktivt för att få en motvikt. Därefter följde ett års besök hos sjukgymnasten som stack långa nålar i axeln, planerade rörelsescheman och fick mig att styrketräna. Först så småningom fick jag tillbaka förelseförmågan.
 
Men vårsolen kanske går i moln redan i morgon. Lågtrycken bildar kö över Nordsjön för att i tur och ordning leverera ösregn och kanske snö över oss. I bästa fall försvinner all förrädisk is från gatorna så att man kan gå säkert - utan dubbar under fötterna.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback