Stranden och havet

Nu är badsäsongen slut får man förmoda för från och med den 15 september får hundar och hästar beträda Glommens havsbad. Den långrunda stranden vidgar sig mot havet. Nu efter några dagars ganska hårda västliga vindar ligger tång och annat som havet kastat upp i tjocka lager på stranden. Vovvarna har inget emot denna blöta sörja utan rusar på så fort de kan.
De springer snabbt ett par hundra meter, stannar för att se om jag är kvar och rusar lika fort tillbaka för att fånågon liten belöning. Ropar jag 'Kom' vänder de tvärt förutsatt att det inte är något intressantare som lockar. Katter ligger illa till för att inte tala om dvärgkaniner.
Det blev inte riktigt bad den här gången heller men de har vågat sig lite längre ut än tidigare.
Leken fortsätter även om man frestas att tro att det är en kamp på liv och död. Men det är enbart ett spel för galleriert och att visa  tänderna hör till. Det är 'mjuka' bett som delas ut.  Det kan vara svårt att tro när tonåringarna visar sina garnityr - men så är det.
Men det är möjligen bara hundarna som springer ut i det kylslagna vattnet. Själv har jag krupit in i kapuchongen för länge sedan eftersom jag tillhör de frusna.
Nu är de ny-shavade i ansiktet. Det är andra gången jag gör det och nu upplever de klippningen med visst välbehag. Att efteråt bli klappade på nosarna är något de gillar.

Kommentarer
Postat av: Karin Carlsson, Släp

Hej Hasse!

Så fina bilder på hundarna i havet. Hörde precis idag av min väninna i Falkenberg att du stannat till, tittat på hennes rara pudlar och pratat med henne. Världen är liten. Vi kan kanske ordna en pudelträff?

2011-09-27 @ 09:56:22
Postat av: Hans

Hej! Det vore något att se fram emot! Inte minst för hundarna. Vi får planera något där Lillia med sin nyopererade höft känner sig stark. Nu har jag ju din epostadress. VI hörs!



Hans

2011-09-27 @ 18:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback