Höst på gång

November är ingen idealisk månad för annat än stilla kvällar vid braskaminen. Men årets snart halva upplaga har varit varmare än många novemberhalvor tidigare och det verkar hålla på ett tag till. Fast kvällstidningarna har fått korn på kallväder och då är det gott att vinderdäcken redan sitter på. Man är ju guldkund på Toyota ...


Hundar har det handlat om och det kommer det att göra även nu. Får de fria tyglar, eller koppel, drar de snart omkull mig. Men som väl är finns det ett läge till och det är när jag säger ifrån och halar in kopplen. Då kan de faktiskt gå i jämnhöjd med mig utan att jag behöver påminna dem med ett och annat Tsch! i Cesar-Millanstil. Det funkar.


Lekkamrater är inte så vanligt dock. De flesta vovvar är mindre och hussar och mattar är inte så benägna att släppa sina älsklingar till två ganska livliga och stora pudlar. De ska ju bli lite större men det är inte så bråttom. Får de möta storpudeln Bonzo blir det dock,leka av. Han blir lycklig och mina likaså. Full fart i strandgräset en stund.


För en dryg vecka sedan var David här med Alexander, ett drygt år nu. Denna gång tog de tåg och buss hela vägen. Den lille gossen utvecklas och stjäl allas uppmärksamhet - något annat är inte att tänka på.


Nästa gång han kommer hit kan han gå själv - om inte springa! Alla möjligheter till gångträning tar han.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni är ändå rätt lika :)

2011-11-24 @ 19:49:43
Postat av: Hans Johansson

När Alexander var mycket mindre var vi som två bär. Nu liknar vi varandra lite mindre. ELLER VAR DET HUNDEN DU MENADE??!

2011-11-24 @ 20:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback