Gotland - en bra början på sommarlovet

Semesterresan för Lilia och mig måste genomföras så snart det bara gick.  Den 13 juni får vi till Oskarsström och inväntade förjeturen. Jag minns englandsresan 1981 - den här färjan var lika stor! Det blev en bekväm resa utan märkbar sjögång, trots den friska vinden. Lilia hade utflyktsboken i knät med alla sevärdheter. Det blev ett stopp. än här, än där.
Gotlands minsta kyrka i Västergarn fick ett besök:



Tre nätter blev det i Snoder, ett vandrarhem med namnet Borum. Det lät ju medeltida, men det består av verbet bo och substantivet rum. Ja, Ja... Havet och tystnaden in på knutarna, nästan inga gäster - utom två erfarna fågelskådare. En Wilsonsimsnäppa hade funnits ca tre mil därifrån - men försvunnit. Andra dagens kväll hade den dock dykt upp igen och då fick jag brått. Men odjuret hade "dragit" och där stod vi med tomma kikare. En tuvsnäppa blev en liten tröst.
Dagen därpå, när Lilia och jag skulle fika, valde vi (jag) Haugbjärgar bodar på Faludden i hopp om att Mr Wilson ångrat sitt uppbrott.







Kommentarer
Postat av: Anders

Västergarn är min hemsocken och kyrkan känner jag väl till. I Västergarn finns för övrigt också den utmärkta fågellokalen Paviken. Hoppas ni hade ett trevligt besök där. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback