Efter Öland

Första maj, Kristi himmelsfärdsdag sammanföll i år. Samtidigt var det fågelkurs på Ölands folkhögskola i ca tre dagar. 130 olika arter sågs, en del rariteter som  härfågel, halsbandsflugsnappare och nattskärra. Massor av småfåglar hade kommit in under den regniga natten och översvämmade alla trän på jakt efter föda. Helt orädda virvlade de omkring bland grenarna. tio - tolv arter kunde ses samtidigt.

Bloggen har fått nya förutsättningar och äntligen har jag kommit in efter en del strul. Bilder följer snart.

Kommentarer
Postat av: Ronnie

Hej Hans!

Tack för trevlig samvaro på Öland. Jag har tittat på alla dina fina bilder i bloggen. Fågelfotograf blir jag aldrig, men jag är väldigt stolt över min nattskärrebild från Ottenbylund häromdagen. Må väl och på återseende.

/Ronnie

2008-05-06 @ 12:04:27
Postat av: Ronnie

Hej Hans!

Tack för trevlig samvaro på Öland. Jag har tittat på alla dina fina bilder i bloggen. Fågelfotograf blir jag aldrig, men jag är väldigt stolt över min nattskärrebild från Ottenbylund häromdagen. Må väl och på återseende.

/Ronnie

2008-05-06 @ 12:06:06
Postat av: Hans

Hej Ronnie! Tack för din kommentar. Jag hade en lika ödmjuk inställning som du för inte alls länge sedan. Men när man hittar ett spår som ger så mycket tillfredsställelse, går det inte att låta bli. Så välkomnmen i den långlinsade gemenskapen. En utgift är alltid värst innan man haft den - däreter är grejorna bara roliga tillgångar. Vi ses vad det lider.

/Hans

2008-05-06 @ 23:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback