Praktejder

Att få se en praktejder har blivit ett slags dröm - nu har jag sett den. Eller så här - nar jag var helt ny som skådare var jag medveten om att de stora rariteterna nog inte skulle vara något för mig - det var alltför stort att tänka så. Men Efter sista året har jag lärt mig att rariteter snarare finns runt hörnet - kanske inte varje månad eller ens varje halvår men förr eller senare inträffar det. Och nu ligger det en praktejder sedan en vecka i vattnet mellan Tylön och fastlandet. Det var igår, fredagen den 21 mars. Klas Göran och jag bestämde oss snabbt sedan ett telefonlarm skvallrat om att den var synlig igen.

image648

image647

Bilderna blev som de blev i begynnande skymning kl 18.00, med mulet väder och lätt duggregn . Hoppas den är kvar ytterligare någon solid dag. Då åker jag dit med båda kamerorna.

Idag har vi hafr födelsedagskalas för Jakob och Joel - och gemensam påsklunch för hela famliljen, precis som det alltid varit. Tyvärr var David och Johanna inte med - SMHI hade utfärdat klass 2-varning pga krfaftig böå¨st och intensiv nederbörd. Uppemot tre dm snö förväntades. Men snön verkade ha hamnat i Blekinge och Skåne snarare än längre norrut.

Påsklov känns mycket skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback