Nya högtalare gör hela skillnaden

Jag vet inte i hur många år jag haft dem, dessa mörkgröna plastbubblor som varit mina musikförmedlare dagligen. De är av enklaste slag men på sistone har en irriterande skrapning gjort sig märkbar av och till. Så när jag var i det stora elektroniska varuhuset och lämnade in en färglaserskrivare (skriver inte ut OH rätt) så föll mina ögon ppå kartongen med Logitechemblem. När säljare kom föll mina öron och jag promenerade ut med två dubbla högtalare och en rejäl basburk. Och nu har hela jag fallit för den konserthall jag omger mig med på skrivbordet. Ovanligt bra ljud för det priset.

Jag vet inte när det regnade senast - kanske var det i början av maj när vi var på fågelkurs på Öland. Då ösregnade det nästan hela tiden - men här hemma i Glommen var det strålande sol. Och nu har solen strålat ytterligare fem veckor och inget regn är i sikte. Gräsmattan är gul - förutom den maskrosliknande långa stänglar som har skjutit upp. Bonden från Gotland berättade att han inte haft regn sedan 3 april och att flera grödor var nere på hälften nu.
Samtidigt förutspådde någon i P1 att Halland blir Europas riviera - när det blivit alldeles för varmt i de södra delarna av Europa.


Ett rörsångarpar underhöll. Morris och jag placerade oss strategiskt och jag plockade upp min mobiltelefon och spelade upp lätet några gånger. Då kom den nyfikne rörsångaren och ville veta vem som kommit in i hans revir. Det blev en massa riktigt bra bilder.



En sävsparv flöjtade lite längre bort

'

Stararna har fått ungar och lite här och där ser man dem flyga.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback