Nästan sommar är en överdrift

Min tröja talar om när det är vår. Då vill den nämligen inte vara kvar på kroppen utan åker ner i ryggsäckens röda gap. Där ligger den tryggt och håller mina äpplen sällskap. Idag var det så där härligt, riktigt vårvarmt, tom. sommarvarmt om man stod på rätt ställe.

Tofsvipor har kommit i stora flockar. De har i alla tider varit vårens förebud.

image629
Strandskator är också på plats. En spatserade kring i Glommens hamn igår.

image630

Idag försökte jag få se en skymt av
vattenpiplärkan i Eftra. Vissa har haft tur och fått fina bilder. Men icke jag, en rödhake var väl egentligen allt jag såg riktigt tydligt. Men badplatsen i naturreservatet är en av de finaste pärlorna på västkusten - även utan vattenpiplärka. Även skärpiplärka gjorde sig bra i vårsolen.

Morris på kvällspromenad med Morris - nu verkar han mer som en draghund där jag får agera släde i det starka månskenet. Havet brusar i närheten - sommaren är inte långt borta.

Kommentarer
Postat av: Johan

Jag är engagerad i en sida som heter Silvergen.org och undrar om du inte skulle vara intresserad av att ha din blogg hos oss med? Kika gärna på www.silvergen.org och se vad du tycker!

MVH / Johan

Postat av: Hans

Hej!
Tack för erbjudandet. Jag får väl överväga detta men just nu har jag så mycket att göra att jag får ge det lite tid först.

Mvh Hans

2008-02-20 @ 21:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback