Med hela orkestern i fickan - eller naturen med för den delen

Just nu spelar mina favoriter, trombonduon J.J. Johnson & Kai Winding jazz för mig i bröstfickan. Det kunde ju ha varit i mina lurar, men dem har jag naturligvis glömt hemma. Men trevligt är det med favoriterna. Men egentligen är nymodigheten avsedd att spela upp fågelläten, både för att locka till sig ilskna rödstjärtar i skogen, som plötsligt upplvere att de fått en inkäktare i reviret, och dessutom kunna jämföra lätet "på platsen" när man väl står där och undrar vad för en fågel som hörs. Det jag ska undvika är,efter vad jag hört, slagugglans läte. Det kan gå illa om man får en ilsken dylik i huvudet.

Skrivandet har nått en högvatennivå aldrig tidigare nådd. Ett antal projektarbeten, I-searcharbeten, bokredovisningar, filmditon och annat vanligt skrivande, bl.a.a två klassersupsater om Shakespeare har gett mig mer att göra än vad aldrig så många tågresor räcker till. Det är nu min beryktade snabbläsningsteknik kommer in. Det var inget jag skrutit med men som någon kollega uppfattat. Sanningen är väl att efter 10 år i branschen och några tusen uppsatser, kan man rätt snabbt göra sig en uppfattning om det ena och det andra.

När jag är klar med allt detta är det dags att ta itu med nationella proven i svenska. Kul!




Kommentarer
Postat av: lovisa

ha en trevlig tisdag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback