Ejderstreck

Jag f ick en fråga om lösneord till NE - det har inte skolan men det går bra att sufra in där från någon av skolans datorer. Men man kan få ett två månaders lösenord vid Stadsbibliotket i Göteborg om man bara har ett lånekort. Det hade jag och nu kan jag använda NE så mycket jag vill. Fast jag har ju allt på DVD och det räcker ju ett tag eftersom jag bara är intresserad av sådant som hänt för bra längesedan.

Kylan håller i sig kan jag ju meddela mig själv om några år. Solväder idag men snö i luften igår. Lilia och jag packade kaffekorgen och for till Galtabäcks hamn och satt och tittade på det andlösa havet. Eller ändlösa. Eller ändliga eller snarare oändliga. Några nykomna sädesärlor skvätte omkring på stenmurens varma stenar. Vi gjorde ett nytt strandhugg vid Steninge strand där det var om möjligt ännu vackrare.Morris var med

På fågelfronten är det inte så mycket nytt. En svala gör ingen sommar, det behöver komma några till. Jag bara väntar på invasionen då man kan sitta ett par meter ifrån hundratals vadare ute på Tången. Till dess får vi hålla tillgodo med ejderstrecken. Det är också en stor upplevelse att se inemot 200 fåglar komma fräsande i 80 km/tim tätt över vattnet och runda Glumsten på bara några meters höjd. En känsla.

image663




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback