Hälsa från mig

Hej där, kan du hälsa, hälsa från mig. Säg att jag mår bra och min fru inte har sparkat ut mig ännu. Och säg sen att vi varit i stan och köpt en present till Emily som fyller år imorgon. Den är lika tung som åtta ölglas eller en kraftig blomvas eller en ... mer än så säger jag inte. Och du som ska framföra alla dessa ord från mig, du lilla brednäbbade simsnäppa, du som ska simma, nej flyga menar jag, ända till Afrika eller snarare Atlanten väster om kontinenten. Det var väl dig jag såg lite på avstånd när vi rundade Nordkap i somras - helt nykäckt med ett halvt äggskal käckt på trekvart. Och nu har du flugit ända till Lyngen i mellersta Halland. Det var duktigt. Alldeles själv!

Du kunde vara något för genderforskarna att bita i - ja, jag menar nu inte bokstavligt för det kan inte vara så mycket kött på dina tunna ben. När jag läser på i fågelboken förstår jag att det var din mamma som förförde din pappa. Och sen låg han på ägg medan morsan och de andra kärringarna drog iväg. Men du verkar väluppfostrad - kommer några skådare för nära med sina kikare och kameror, ignorerar du det, utan pickar bara på, vad tusan det nu kan vara som ligger i vattnet och är ätbart. Små flugor? Larver?

I min fågelbok är du benämnd med T** vilket betyder att du är ett av några få fynd om året. Och du slog dig ned i närheten av mitt hus. Det tycker jag var bra. Och träffar du på Franciskus, den helige, han med fåglarna när du passerar himmelens skyar, h älsa till honom också¨. Han är också en god katolik och lite av en förebild, faktiskt.

image494

image495

Och till sist, lev väl och kom tillbaka till våren. Sköt om dig!

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Hej! Jag har själv funderat på att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback