Hemma, bara hemma

Elden har snart brunnit ut. Conturaspisen har skött det perfekt. Från att ha varit lite smaåkallt inomhus nu när kvällskylan tar över, dröjer det inte länge förrän en skön värme sprider sig genom huset. När spisen väl blivit het, startar automatiskt en fläkt som fördelar ut värmen i resten av huset.

Trombonmusiken mullrar ut ur högtalarna. Då passar jag på, när ingen hör mig, inbillar jag mig, att stämma in och spela tillsammans med Benny Goodman, JJ Johnson, Kai Winding och de andra virtuoserna. Har man bara bakgrundsmusiken tillräckligt högt på, märks det nog inte att man spelar lite fel här och där. Men när det stämmer då är det himmelriket nästan. Resten av familjen låter mig hålla på.

Dags för att återställa flintfrillan. Hundtrimmern åker fram och Morris, den stackarn, flyr in under ett bord och gömmer sig. Men det är Husse som ska friseras. Med dammsugarslangen i andra handen förpassas allt löst hår bort och snart är jag mer och mer lik Klot-Johan.

Denna sköna brittsommardag går mot sitt slut. I morgon är det föräldramöte och då stannar man snällt kvar i rikets andra stad med fem cm papper att rätta. image527

Detta kommer jag att missa imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback