Kall natt

Just nu visar termometern på -8 och då är det ändå alldeles intill huset. Ute lyser en stark måne och sprider ett slags spökskimmer över land och stad. Den omtalade kometen såg jag inte. Ändå hade jag en handkikare med mig och det borde räcka. Men det är inte mörkt på natten, inte ens på landet där jag bor. Kommunen vill ha frätande starka natriumlampor som sprider nästan dagsljus över sovande bilar och hus. Däremot såg jag den rödgula Mars hänga en bit från månen. En vacker dag släpar jag ut stjärnkikaren på altanen och trotsar de starka gatlyktorna.

Men ska man titta på stärnor ska man inte vara bunden av och vid en hund. När man väl fått in ett intressant objekt i kikaren, drar han till och  ... ja, det säger sig självt.

Emily har blivit opererad i ena knät. Nu är hon pigg igen och låter riktigt glad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback