En sådan där torsdag

En torsdag med uppehåll och sydvästliga vindar och ganska milt! Det blir en tur ner till Glumsten. Det kan ju komma någon rar liten fågel. Men bara känslan av att ha havet runt omkring sig (nästan) och den friska vinden som letar sig in i alla springor är skön. Man behöver det, en timme helt för sig själv då det är omöjligt att få dåligt samvete för allt man inte hunnit rätta, för att det antagligen läcker in  lite vatten under takpappen på figgeboden och för allt annat man skulle ha gjort.

Men nu står man där och spanar ut mot horisonten. De vanliga storskarvarna kommer, ofta parvis. Jag försöker urskilja någon toppskarv men icke. Idag struntade jag i att räkna dem  - förra veckan passeradedet ju nästan 100 på en timme.

Ett femtontal sjöorrar sveper fram mellan vågtopparna med god fart söderöver
image569

Körövning - advent står för dörren. Det kändes bra att ta tag i den där gamla välkända repertoaren efter flera års uppehåll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hans, du är en inspirationskälla och en bra förebild! Både i skolan såväl som utanför.

2007-12-04 @ 13:32:20
Postat av: Hans

Jag är säker på att det är sådana som du som inspirerar mig.
Mvh Hans

2007-12-04 @ 16:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback