LJUNGPIPARE OCH GRAVAND

LJUNGPIPARE

Ja, här var ljungpiparna. Det gick inte att lägga in bilder idag heller utan jag fick beställa fram bilden och posta den och så skriva texten i anslutning till. Det går nog inte att lägga till någon mer bild. Fiaten har blivit rengjord invändigt och under motorhuven. Oljeläckaget har jag torkat rent och undvikit att spilla en enda droppe rengöringsmedel på det att miljön skall överleva - för annars överlever ju inte vi. Det är logiskt. Därför kröp jag under bilen och torkade bort lite oljedroppar där. Kanske att den går igenom besiktningen.

Nu är gåtan löst. Anledningen till varför det inte gick att lägga in bilder eller länkar var att jag hade fel textredigerare inkopplad. Jag klickade på ändra textredigerare och vips blev det som vanligt igen. Vi prövar med ytterligare en bidl, en gravandshane med en ståtlig näbblnöl. Den är särskilt utpräglad under häckningstiden.
image207

Fast man är tacksam över att man inte får en stor röd kran under vårtid, det skulle sett ut. Ha, ha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback