Fördelen med sju dörrar

När vi byggde vårt senaste (sista?) hus ville vi ha det bekvämt. Det betyder trädäck runt hela huset, små sittgrupper i alla riktningar och f.a. tillgänglighet. Det senare fixades via balkongdörrar i alla rum och två utgångar i vardagsrummet. Just nu sitter jag med dörren öppen och de underbara 23 graderna i skuggan för in lite skön luft.

Hemvägen gjorde jag ett stopp på
Getteröns Naturcentrum för att botanisera bland böcker. Vad fick jag med mig? Jo, lite nya idéer om lagringsmedia, Giga one 40 GB som klarar olika kort och som kan vara praktiskt att ha med på resan. Dessutom vandrade jag ut med en/ett stor/t paraply i kolfiber i solskenet. Absolut stormsäkert och absolut stort. Ett absolut skydd för kamera i regnväder och ett viktigt  komplement till absolut Gladpac. En rulle av detta klarar de mindre vattentäta kamerorna och linserna.

En svartsnäppa, första för i år, poserade bland alla grågäss på ängarna.

Nu väntar drygt 30 bokredovisningar och några sent inlämnade historiearbeten. Sedan är det slut! Antagligen inga fler fåglar idag.

Jo, en annan distraktion får jag berätta om. Telia, vars bredband vi nyttjar, har en drive just nu med gratis TV via bredbandet - åtminstone till september nästa år. Och vill man då inte betala 129:-/månad, tackar man nej i god tid. Det är väl så uträknat att det inte ska tackas nej. Men nu kan jag se på TV när Lilia kör sina favoriter.







Kommentarer
Postat av: Kirsti

Låter bra att Strandpipare och snäppor dragit norrut och att Svartsnäppan också är på god väg.. Då kan jag förhopppningsvis snart se fler av dem här uppe! Måste först bara klura ut var man bäst skådar vadare här i Bodentrakten. Och ladda upp med myggspray.
Vi har haft högsommarvärme under den senaste veckan så fågelmaten i form av flygfän är nu redo i våra skogar så säg till alla eftersläntrande sångare att skynda sig hit! :)
Lycka till med slutspurten!

Postat av: Anonym

Hej Kirsti!
Jag gissar att du har en del fåglar som vi sällan ser på våra breddgrader. Så får vi hoppas att det blir måttligt med mygg ... ännu har vi inte fått några här vad jag vet.
Ha det bra!
Hans

2007-06-07 @ 22:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback