Den femte juni

Värmen kom över oss med stor kraft. Sommar. Igår var Lilia i Stockholm, idag kom hon hem och jag mötte vid tåget. David och Johanna målar och tapetserar sin nya trea i Stockholm och det blev lite rapporter därifrån. Hoppas att vi kan komma dit och kika.

Nu är det bara en vecka kvar av terminen och det präglar alla. Den stora tröttheten ligger på lur - Lilia fick ta över hemfärden i höjd med Frillesås. Resten av vägen sov jag.

Sista delen av den ljusa delen måste jag bara ner till tången. Där kan man alltså vara alldeles ensam, bara ungdjuren och hästarna och minst 25 olika fågelarter. Idag såg jag t.ex. en korsning mellan vitkindad gås och image353

kanadagås. Först tänker man inte så mycket på det men plötsligt går det upp för en att något inte stämmer. Hela kropppen ser ut som en vitkindad men huvudteckningen liknar en kanadagås men med en sma vit rand i pannan.

Landskapet ändrar långsamt karaktär. Triften har nästan blommat ut och nya färgsammansättningar lockar ögat.

image354

En vacker dag plockar jag fram staffliet och målar. På avstånd springer de båda fölen med sin mammor. image355

Själen, hänger du med?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback