Plång

Mobilen klarar numer att ta emot larm om sällsynta fåglar. Någon vänlig själ hade bestämt sig för att min telefon äntligen skulle anslutas till Club 300:s BMS-tjänst. När man anropar tjänsten, säger det plång lite då och då i telefonen och så får man all nödvändig information om spetsstjärtad snäppa i Skåne och gulbröstad snäppa på Öland. Båda är ovanligt sällsynta. Det är bara å åk' skujlle man kunna säga. Så kanske man fick se en skymt av den svarta storken också.

Det är lätt att dras med i kryssjakten. Men jag stannade hemma, klippte gräset, målade kvarvarande brädeor med grundolja och var allmänt huslig. I går åkte David och Johanna, idag kom Engelbert med sin dam och det blev ett gemytligt litet kafferep. Synpunkten att det är nog bäst att ta ut sin pension så snart som möjligt för "man vet ju aldrig med diabetes" fick mig att haja till. Även om jag känner mig ovanligt pigg och rörlig kan vissa processer gå fort. Fast alla läkare och sköterskor har sagt att sköter man bara sin kost, motion och medicinering så lever man lika obehindrat som om inte ... Den som lever får se (det var väl ändå en ganska onödig eftersläng, va?).

Morris blir bättre och bättre. Snart är huden läkt men kuren ska fortgå ett tag till. Antibiotika ska intas 20 - 30 dar. Men han sover mycket - har väl långtråkigt kan jag tro. Jag borde ta och läsa för honom ur boken 100 sätt att hålla din hund i mentalt trim genom att hitta på spännande lekar (eller något sånt).

Mitt fotoalbum hos Picasa håller just nu att få ca 500 nya bilder. Det går inte att stoppa, tror jag, med mindre än att man stänger av datorn och går och lägger sig. Det tar tid men imorgon ska vi se hur dessa bilder egentligen blev, om det blev etc. Redan nu har närmare 200 bilder lagts över och kan beskådas. Antagligen ker det med ett antal dubletter men det får man fixa senare.

Jag har börjat skriva listor över sådant som måste göras. Det betyder att ledigheten har börjat kännas begränsad. men jag måste måla, måste lägga golv i friggeboden, måste ...

Fåglarna vid Morups tånge är det några andra som  håller koll på, varför jag inte måste ge mig iväg dit hela tiden. Dessa har jag sett där hittills i år.  Den som har sett flest har sett nästan 50 till. Men jag lär mig ...
Det har visserligen regnat kraftigt, men ikväll hamnade jag framgör TV:n istället, kanske för att hålla Lilia sällskap, kanske för att Linley eller vad han heter är rätt bra och kanske för att jag inte orkade. Och nu är klockan halv två och här sitter jag ännu. Ångest.   / - - - /  God natt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback