Vägd på en våg och befunnen för tung

Hustrun fortsätter att skämma bort mig med husmanskonster, dvs mästerkockens vardagsdelikatesser. Ibland måste jag tacka lite varsamt och ta en mindre portion men lägga till alla grönsaker. Men hjälper det? Jag för en ojämn kamp med vågen. I förrgår bytte jag batterier men det skulle jag kanske inte gjort - nu vägde jag plötsligt ett par kilo till. Sannolikt är min konstitution otroligt snålt ställd, jag skulle kunna leva bara på luft och kärlek. Helt OK, men kärleken går oftast via Leif Mannerströms Husmanskonst. Vägen till mannens hjärta går genom magen, sägs det. Det är otroligt så många kraftigt tilltagna magar som kanaliserat all denna kärlek det finns. Ju äldre desto större. Fast jag är nog lite benägen att tro att det finns ett tvärtomförhållande här men är inte beredd att utreda frågan närmare nu.

Idag blev jag lycklig ägare till en extender till mitt nya 300 mm objektiv. Det betyder 672 mm på en traditionell småbildskamera för film. Finessen är att både autofokus och bildstabilisering funkar även med denna tillsats.

Nä, nu får det vara bra med bloggandet. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback