Både och

Har man en hustru som gillar det där fåniga dansprogrammet, Let's dance eööer vad det heter, drar man sig tillbaka till sina datadomäner och beundrar den nya kamerans resultat i form av svart rödstjärt och annat samt den tretåiga, som är betydligt mer tilltalande än de vanliga glupska trutarna. Det blir ju massvis av bilder efter en fotosejour på ett par timmar. Men i ett annat fönster i datorn kan man se Så ska det låta, visserligen inte simultant men en stund senare gär det bra. Man behöver alltså inte missa någonting. Tröttnar man på det folkliga och ungdomliga i detta pensionärsprogram, är det bara att klicka vidare till Fredrik Lindströms modernitetsprogram. Eller P2 förstås men då ser man inga stråkar förstås.

Och vill man sticka emellan med lite bildbehandling så går det fint. Det gick dock inte att klicka och dra från Picasa 2 (går att ladda ned gratis från Google) och in i bloggen.  Istället öppnar jag ett nytt bloggfönster dit jag laddar ner lämpliga bilder och plockar in dem den vanliga vägen in i bloggen. Nu  gör jag det:

svart rödstjärt 10

Samtidigt måste man säga att Lill Lindfors är fantastisk. Hon är min favorit, om jag nu haft någon. Just nu sjunger hon "Cry me a river" och så måste man titta på TV-programmet. Men här kommer de svarta rödstjärten flygande där man ser det röda så tydligt.
svart rödstjärt flygande

Tidigare ikväll var Morrisvovven och jag ute. Han står och skrapar på golvet innanför min dörr för att visa att han vill något. Månen lyser stark om än halv. Orions bälte sträcker sig i söder och Karlavagnen sträcker sig mer norrut. Det är de enda stjärnbilder jag kan, men jag lovar att det ska bli bättre. Jag har skaffat en ny stjärnatlas och en vacker dag släpar jag ut teleskopet och börjar räkna dem som är som havets sandkorn. Jag kommer att ha att göra som pensionär. Fast fåglarna kommner först.

Så går denna dag över i kall natt. God natt, alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback