Skulle det hjälpa med en dokumentförstörare?

Nu vet jag vad som blockerat mig: min brist på ordning i mina mappar. I stället för att lägga alla papper i stående tidskriftssamlare, har de hamnat huller om buller i en stor hög. I värsta fall har div. prov åkt i in skrivarens matarbord och riskerat bli omtryckta - men säkert inte omtyckta - eller så har skrivaren fått en paper jam session och hotat med att flyga i bitar. Men värsta av allt är när den stora högen glatta plastmappar fått en liten törn av vänter armbåge och åkt ner på golvet där alla paller blandat sig med varandra! Hur kuuuul som helst. Sjukt kul. Där nere på golvet har det legat en mängd mappar och tidskrifter och hålslag och objektivhölster och dammråttor och gem inte minst och den där lampan som Emily vill slänga men som jag räddade till ett nytt liv. Idag finns där ingenting. Tack Stina, Lasse och Ulla som kom till lunch. Ni fick mig att städa. Så nu har jag tre, nej TVÅ tidskriftssamlare på skrivbordet, en med orättat och en med rättat. Himla praktiskt. De andra tre lyckades jag tömma och lägga innehållet i a) papperskorgen, b) tidskriftssamlarna, c) i en avdelning för mycket viktiga papper. Vi får se h ur längde det varar. Men som mentalhygieniskt förebyggande åtgärd, avsedd att avstyra att jag går in i alla väggar jag ser, var det hellyckat.

Kärkommet besök av kärkomna vänner. Kusin Ulla hade med sig sin lille "spanjor", frukten av två spanska gatuhundar men som räddats till Sverige av Ullas goda vänner. Nu blev han den som Morris koncentrerade all sin energi åt. Jag visste inte att kastrerade gossar hade en sådan fenomenal inverkan på äldre pudelherrar, men så var det. Det blev lite smäll på nosen när Morris uppvaktningar blev mer intensiva än vad tukt och god ton tillät. Elsa, den medföljande springerspanieln (hoppas jag säger rätt nu) verkade inte särskilt intressant. Men där har han å andra sidan blivit satt på plats för länge sedan.

Arbetsveckan närmar sig. Det sjuka samvetet bultar. Rättningshögarna blir inte så värst mycket mindre. Och så hittade jag naturligtvis lite till i min kökkenmödding på golvet, sådant som borde varit utdelat för länge sedan. Men det kanske jag ska knipa om. Nu pågår den underbara melodifestivalen där denbästa låten alltid vinner. Sådant begriper inte jag ett skvatt av men jag tror att det är så det ska vara. Ibland lämnar jag galärtillvaron vid skrivbordet och ansluter till hustruns kaffekopp, glor lite grann men ursäktar mig med att skrivbordet är SÅÅÅ viktigt. Bli inte lärare, om du nu inte redan bestämt dig för att ansluta dig till fakirskrået. Det är visserligen underbart med JUNI, JULI och AUGUSTI, med novemberlov, jullov, sportlov och påsklov, men det är oerhört skönt med ett jobb som man inte behöver ta med sig hem.

Nej, nu är jag snäll igen. Jag har redan glömt det där med dokumentförstörare. Nu tar vi en vända till i högen med tolvsidiga uppsatser om 1700-talet. Tjo Hej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback