Da'n före da'n före doppareda'n

Köttfärslimpan smakade bra. Råvaran kom ifrån den gårdsbutik som ligger närmast. Där mal man färsen medan kunden väntar vid disken. ICA:s förtroende har störtat efter senaste skandalerna och man må icke förundra sig.
Men skinkan hämtades, julpotatisen stuvades in och ytterligare några råvaror som ska transformeras till julbordsinslag. Vi ska emellertid inte han några gäster på julafton utan besöka Helena på fm och Anna på kvällen. På juldagen ska kören sjunga i julottan kl 10.00 (!) Och vill man kalla det för otta så gärna för mig. Någon katolsk midnatssmässa finns inte på närmare håll än i Halmstad. Å andra sidan finns ingen information på nätet om varken det ena eller det andra och det borde jag nog be dem förbättra.

Den tidiga förmiddagen blev en gråmulen föreställning. Morris var pigg och drog mig villigt runt halva Glommen. I en optimistisk anda tog jag kameran med men några sällsynta fåglar kom inte i min närhet. Igår var det åtminstone tre turkduvor inom skotthåll men då var inte kameran med. Men gråtrut får väl duga. De sitter lite här och var på hustaken eller skorstenarna och håller ett öga på oss.
image583

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback