Skärfläckor, ganska sällsynta fåglar

Nu är det dags för husmålning. Jag har räknat ut att det är 175 m2  som ska målas plus en friggebod.  Allt ska enligt goda råd 1) tvättas med målarlut 2) grundmålas en första gång 3) färdigmålas en gång 4) målas en gång till. Om vädret håller sig kommer jag att ha målat halva huset innan hösten slår till med regn på tvären och snålblåst. Då går det inte att måla. Så en timmes målning blev det idag efter att ha hjälpt yngsta dottern att flytta.

För en vecka sedan stormade det rejält i Glommen, det dånade i skorstenspipan och man riktigt kände att huset fick spjärna emot ordentligt för att inte tappa fotfästet. Då försvann färgen från TV:n. När det mojnat något reste jag en stege till parabolen och skulle justera, det är jag ju så bra på. När jag lossat lite på skruvarna och ställt in parabolen mot månen, ringde jag in till frun i soffan och frågade om färgen kommit tillbaka. Nu är det ingen bild alls, fick jag till svar. Så höll vi på ett tag. Rätt som det var återkom den svartvita bilden och jag fick stränga order på att inte pilla mer.

Idag ringde TV-teknikern och råkade vara i närheten. Han insåg genast vad felet var - en liten tangenttryckning på fjärrkontrollen på en av de knappar man inte alls vet vad de ska vara till - och plötsligt var färgen där. Det tog 2 sekunder.

Nu ska jag försöka publicera en bild.

Skärfläckor, ganska sällsynta fåglar
Det gick, men bilden la sig som ett nytt inlägg. Min redan skrivna text fick jag kopiera in efteråt. Som tur var hade jag sparat den i Word. Vad gjorde jag för fel? Bilden är ganska liten, bara 61 k. Det är vad jag sysslar med när jag kollar på fåglar, eller "skådar" som facktermen lyder.

Flera gånger har jag försökt publicera en text genom att klicka på Publicera nu - utan att lyckas. Den här gången tar jag kommandot Spara och publicera, längst ned på sidan så får vi se om det fungerar.

Hans

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint blogg du har!

2008-04-02 @ 20:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback