Fel på ledningen? Det piper inte.

Telefonerna spökar. Den nya ledningen som Telia lagt in ger oss 24 mBit i datorerna - när väl alla tekniska problem är lösta. Just nu är det bara min laptop som har tillgång till nätet, resten får gå över 3G-nätet mellan 19 och 07. Och det trådlösa sedan, det som vi skulle a så stor glädje av, det fungerar inte alls. Men jag har silvertejpat alla trådar som går tvärs över alla golv. Synd att det inte finns bred guldtejp, ett så snyggt julpynt det hade blivit. Kanske ska jag maskera mina amatörmässiga tråddragningar med lite granris? Eller halm? Jag skaffar några julbockar och ställer över de värsta misstagen, så ahr även jag bidragit till julepyntet.  Men jag har säkert rört till allt så mycket det går min vana trogen. Jag testar först, sen kanske jag läser någon manual, om jag alls begriper var där står. Nu får svärsonen Johan rycka ut.

Men telefonerna är det underligt med och det började redan innan ADSL-uppkopplingen fanns. Plötsligt är telefonen i köket död, likaså i Lilias rum. Men när jag tar nyaste telefonen från mitt rum och pluggar in, ja då går allihopa riktigt bra. Även de gamla telefonerna som vi hittat en efter en på de mest märkliga ställen.  Att jag gnäller över detta här är bara ett utslag av min oföretagsamhet. Ja skaaa ta reda på vem som installerade tråderiet...

Just nu är det närmare 11 grader varmt ute. Är det bara jag som tycker att det är kusligt uppochner i världen? Elräkningen blir ju man lite gladare av, men ändå? Sommardefinitionen är 10 graders medeltemp. Alltså är december hittills en sommarmånad. Ska du med och bada?

Morris har stått och stirrat på mig en lång stund. Han och jag åt en sen middag, bestående av pasta och upphottad falukorv, smaksatt med den goda tomatsåsen, majskorn och någon asiatisk frukt som blandades ner i göran. När jag frågade om han skulle med och bada, gick han demonstrativt och gömde sig, den badkrukan. Men nu går vi innan nästa regnstorm är över oss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback